10
June
2020

Waarderen van je medewerkers? Juist nu & op deze manier!

In deze bijzondere tijd is het belangrijker dan ooit om je medewerkers te verbinden en te waarderen. Daar is gelukkig ook de ruimte voor! In het belastingplan 2020 is namelijk vastgesteld dat de vrije ruimte van de Werkkostenregeling wordt verhoogd naar 1.7%. Vanwege de aanhoudende corona crisis heeft de overheid bovendien bepaald dat je als organisatie eenmalig 3% aan vrije ruimte beschikbaar hebt. Dit betekent dat je iets extra’s kunt doen voor het waarderen en belonen van je medewerkers, in de vorm van een attentie of geschenk bijvoorbeeld. Nu wellicht een aantal van jullie weer naar kantoor gaan is een warm welkom wel zo leuk!

Hoe je dit doet? Wij hebben een aantal tips voor je op een rij gezet.

Blijven jullie toch nog thuis aan de slag? Ook dan hebben we een aantal goede tips voor je om je medewerkers gemotiveerd en enthousiast te houden. Allemaal binnen de kaders van de vrije ruimte!

Tip 1: Stel een re-boardingspakket samen

Hoe leuk is het om je medewerkers weer welkom te heten op kantoor, inclusief een introductie met de nieuwe manier van werken? Dit kun je doen door middel van een re-boardingspakket. Hoe ziet dit pakket eruit? Een lekkere Tony Chocolonely, een kaartje met een persoonlijke boodschap en een mondkapje voor degenen die reizen met het openbaar vervoer. Geeft direct het gevoel van waardering, als je het ons vraagt!

Tip 2: Maak gebruik van de verhoogde vrije ruimte

Hoe je dit doet? Door de thuiswerkers te faciliteren met bijvoorbeeld een bureaustoel, headset of toetsenborden. Of door al je medewerkers te belonen met een leuk brievenbusgeschenk of een vrij te besteden cadeaukaart. Voeg een persoonlijk kaartje toe om ze te bedanken voor hun flexibiliteit. Ontzettend leuke verrassing, als je dit opeens op je deurmat vindt. Als werkgever ook de uitgelezen kans om je kernwaarden nogmaals te benadrukken en successen te vieren.

Tip 3: Organiseer een nieuwe manier van teambuilding

Nu we terug gaan naar het nieuwe normaal, mogen diverse teambuildingsactiviteiten in veel gevallen ook best een ander sausje gebruiken. Ga nu bijvoorbeeld met het team buiten bootcampen – op ander halve meter afstand. Blijft iedereen ook nog eens fit!

Tip 4: Laat een fruitmand bezorgen op kantoor

In het kader van fit en gezond is een fruitmand natuurlijk altijd een goed idee. Vooral in deze tijd is dit een item dat eigenlijk in geen enkele kantine mag ontbreken. Wel zo handig als je dit wekelijks op kantoor laat bezorgen, in één keer geregeld en elke week vers fruit. Stuur je liever een fruitmand naar je thuiswerkende collega’s? Ook dat is geen probleem natuurlijk!

Tip 5: Gebruik vlaggetjes en plantjes als aanduiding

Ook op kantoor is het van belang de 1,5 meter afstand aan te houden. Er zijn regels te over. Maar hoe duid je dit nu op een leuke manier aan? Je maakt het allemaal veel leuker door plekken af te scheiden met vlaggetjes. Zet planten in de wandelgangen om de looproute aan te duiden of hang cijferballonnen op zodat iedereen weet met hoeveel man ze bij het koffiezetapparaat mogen staan. Wel zo leuk, toch?

Door het correct en slim toepassen van de geboden regelingen rondom de werkkostenregeling, kan je als werkgever onnodige extra (loon-)heffingen voorkomen bij de aanschaf van attenties. Download hier het door ons opgestelde handige stroomschema met bijbehorende checklist, om jou op weg te helpen de vrije ruimte optimaal te benutten!

download hier →

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Bedankt! Je inschrijving is gelukt.
Oeps! Er is iets fout gegaan, probeer het later opnieuw.
PIMM op bezoek bij:Multi Flora! 🌸
lees verder    →
Deze geefmomenten komen er aan!
Zie hier welke Geefmomenten op de planning staan!
lees verder    →
Ben jij dit jaar het haasje om een paasattentie voor jouw collega's te kiezen?
Doe hier je inspiratie op voor een feestelijk Pasen!
lees verder    →
Een goed attentiebeleid, waar moet je beginnen?
Myrthe, Customer Success Manager bij Pimm®, vertelt jou wat een attentiebeleid is en waarom deze zo belangrijk is voor jouw organisatie.
lees verder    →
Werkkostenregeling (WKR) 2024: Hoe gebruik je het?
Hoe werkt het en waar moet je rekening mee houden? Wij leggen het je kort en krachtig uit!
lees verder    →
Het aantal leveranciers verminderen in 3 stappen
in 3 stappen.
lees verder    →