17
December
2018

Je hoofd koel tijdens de warmste dagen van het jaar

December. Niet alleen thuis, maar ook op kantoor is het de feestelijkste, 'warmste' maand van het jaar! Helaas is het vaak ook de maand waarin het allemaal even te druk kan worden. Naast alle gewone werkzaamheden en het uitwerken van de plannen voor het nieuwe jaar, rollen jij en/of je manager van de ene jaarafsluiting in de andere eindejaarsborrel. Ondertussen ben jij vaak ook verantwoordelijk voor het regelen van al die feestelijke momenten, van de catering en de cadeautjes tot de uitnodigingen en de gastenlijst. Oftewel, december = druk-druk-druk! Met deze tips houd je december stressvrij, warm en gezellig, en je hoofd koel en rustig.

Tip 1: Zorg voor overzicht en delegeer taken
Moet je echt alles zelf regelen of kun je het oppakken met je collega(’s)? Samen kom je verder en zie je minder gauw taken over het hoofd. Zorg voor een overzichtelijke to-do lijst met realistische deadlines en bekijk per to do welke collega het kan oppakken. Zorg vervolgens voor regelmatig terugkerende overlegmomenten om in de gaten te houden of iedereen op schema ligt. Zeker als er nog veel last-minute geregeld moet worden is het creëren van overzicht essentieel.

Tip 2: Plan vooruit en begin op tijd
In het midden van december klinkt ‘op tijd beginnen’ een beetje als mosterd na de maaltijd. Gelukkig is december ook de maand voor het bedenken van goede voornemens voor het nieuwe jaar, en dit is er een van. Veel organisaties beginnen in de lente (!) al met de voorbereidingen voor de feestdagen. Vastleggen van budgetten, data voor vieringen en gastenlijsten kun je allemaal al ver van tevoren inplannen of mee starten. Op het moment dat bijvoorbeeld cadeaus in de winkels liggen, kun je gelijk beslissen. Zo hoef je aan het eind van het jaar niet bij nul te beginnen.

Tip 3: Schakel vaste leveranciers in om je te ontzorgen
Werk samen met de vaste leveranciers van je organisatie – en laat hen doen waar ze goed in zijn. Zo heb jij je handen vrij en kun je je weer focussen op alle andere zaken die jij nog moet regelen. Catering nodig voor een borrel? Bespreek met de cateraar wat je nodig hebt op welk tijdstip. Op de uitvoer heb je vervolgens nauwelijks nog omkijken naar. Hetzelfde geldt voor cadeautjes. Bestel ze online of overleg met je vaste leverancier van geschenken welke opties er beschikbaar zijn voor jouw budget en wensen. Laat het inpakken en verzenden vervolgens aan de professional over – weer een check van je to-do list!

Kun je ook wel wat hulp gebruiken met het regelen van geschenken voor collega’s en relaties? De Pimm® cadeaushop helpt grote organisaties met het centraal inkopen van cadeaus, gebak en wenskaarten voor alle viermomenten. Handig, want zo heb je niet meer tientallen bonnetjes, hoef je niks meer voor te schieten en heb je één centraal aanspreekpunt voor al je vragen. Meer info >

download hier →

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Bedankt! Je inschrijving is gelukt.
Oeps! Er is iets fout gegaan, probeer het later opnieuw.
PIMM op bezoek bij:Multi Flora! 🌸
lees verder    →
Deze geefmomenten komen er aan!
Zie hier welke Geefmomenten op de planning staan!
lees verder    →
Ben jij dit jaar het haasje om een paasattentie voor jouw collega's te kiezen?
Doe hier je inspiratie op voor een feestelijk Pasen!
lees verder    →
Een goed attentiebeleid, waar moet je beginnen?
Myrthe, Customer Success Manager bij Pimm®, vertelt jou wat een attentiebeleid is en waarom deze zo belangrijk is voor jouw organisatie.
lees verder    →
Werkkostenregeling (WKR) 2024: Hoe gebruik je het?
Hoe werkt het en waar moet je rekening mee houden? Wij leggen het je kort en krachtig uit!
lees verder    →
Het aantal leveranciers verminderen in 3 stappen
in 3 stappen.
lees verder    →