De klantenservice is één van de belangrijkste afdelingen van een bedrijf. Het zijn de ogen en oren van de organisatie. De raarste vragen en meest uitdagende opdrachten passeren de revue. Het mooie is dat als je daar gehoor aan geeft, je echt het verschilt kunt maken...
De klantenservice van zakelijke webshop Pimm® hoort en ziet de leukste dingen voorbij komen. Alle vragen worden serieus genomen en zo goed mogelijk beantwoord. Dat is niet alleen fijn voor de klant, maar Pimm® heeft er zelf ook veel aan. Iedere vraag is een leermoment, en alleen door te luisteren kan een bedrijf verbeteren. Dit zijn de meest uitdagende verzoeken van Pimm®’s klanten:
Omdat een cadeaubon door een last-minute bestelling niet meer op de gewenste tijd geleverd kon worden, besloot een medewerker van Pimm® zelf op de scooter te springen. Het was een spannend uurtje, maar de bon kwam wel op tijd aan.
Een klant vroeg ons of ze naast ons reguliere assortiment ook driehonderd pakjes ‘Jawbreakers’ konden bestellen. Je kunt blijkbaar nooit genoeg op voorraad hebben. Voor als je je het afvraagt, Zweinstein is geen klant bij Pimm®.
Het is de dag voor Valentijnsdag wanneer een klant op zoek blijkt naar 1.000 Valentijnslolly’s Alsof dat nog geen uitdaging genoeg is, moet de partij ook over drie uur geleverd worden. Liefde gaat voor alles en kent geen tijd.
Tegen sommige dingen kan je geen nee zeggen. “Kunnen jullie de bloemen misschien overhandigen aan de zieke op de kamer waar hij ligt? En wil je er dan deze film bij afspelen?”
Welke organisatie heeft er nou geen messen? Niet allemaal blijkbaar, want we kregen het verzoek een taart alvast in stukken te snijden wegens het ontbreken van messen op de bewuste afdeling. U vraagt, wij draaien, eh… snijden!
We zijn niet vies van wat ijverig handenarbeid. “Wil je de kaartjes allemaal vast schrijven voor mij? Want daar heb ik geen tijd meer voor. Wel netjes schrijven hè?”
Deze klant ging voor de totaalervaring. Naast een taart werd er ook gevraagd of we kaarsjes én een aansteker erbij konden doen. Nu we erover nadenken, is het eigenlijk vreemd dat er niet vaker wordt gevraagd om dit arrangement.
Of we een taart konden leveren in het thema ‘vakantie’. Dat kan natuurlijk van alles zijn. Fijn dat klanten ons zoveel ruimte en vertrouwen geven, ook in onze creativiteit.