18
August
2015

Een dag op de klantenafdeling

De klantenservice is één van de belangrijkste afdelingen van een bedrijf. Het zijn de ogen en oren van de organisatie. De raarste vragen en meest uitdagende opdrachten passeren de revue. Het mooie is dat als je daar gehoor aan geeft, je echt het verschilt kunt maken...

De klantenservice van zakelijke webshop Pimm® hoort en ziet de leukste dingen voorbij komen. Alle vragen worden serieus genomen en zo goed mogelijk beantwoord. Dat is niet alleen fijn voor de klant, maar Pimm® heeft er zelf ook veel aan. Iedere vraag is een leermoment, en alleen door te luisteren kan een bedrijf verbeteren. Dit zijn de meest uitdagende verzoeken van Pimm®’s klanten:

Op de scooter

Omdat een cadeaubon door een last-minute bestelling niet meer op de gewenste tijd geleverd kon worden, besloot een medewerker van Pimm® zelf op de scooter te springen. Het was een spannend uurtje, maar de bon kwam wel op tijd aan.

Toverballen

Een klant vroeg ons of ze naast ons reguliere assortiment ook driehonderd pakjes ‘Jawbreakers’ konden bestellen. Je kunt blijkbaar nooit genoeg op voorraad hebben. Voor als je je het afvraagt, Zweinstein is geen klant bij Pimm®.

Liefde overwint

Het is de dag voor Valentijnsdag wanneer een klant op zoek blijkt naar 1.000 Valentijnslolly’s Alsof dat nog geen uitdaging genoeg is, moet de partij ook over drie uur geleverd worden. Liefde gaat voor alles en kent geen tijd.

Intiem

Tegen sommige dingen kan je geen nee zeggen. “Kunnen jullie de bloemen misschien overhandigen aan de zieke op de kamer waar hij ligt? En wil je er dan deze film bij afspelen?”

Geen messen

Welke organisatie heeft er nou geen messen? Niet allemaal blijkbaar, want we kregen het verzoek een taart alvast in stukken te snijden wegens het ontbreken van messen op de bewuste afdeling. U vraagt, wij draaien, eh… snijden!

Handgeschreven

We zijn niet vies van wat ijverig handenarbeid. “Wil je de kaartjes allemaal vast schrijven voor mij? Want daar heb ik geen tijd meer voor. Wel netjes schrijven hè?”

Het hele plaatje

Deze klant ging voor de totaalervaring. Naast een taart werd er ook gevraagd of we kaarsjes én een aansteker erbij konden doen. Nu we erover nadenken, is het eigenlijk vreemd dat er niet vaker wordt gevraagd om dit arrangement.

De vrije hand

Of we een taart konden leveren in het thema ‘vakantie’. Dat kan natuurlijk van alles zijn.  Fijn dat klanten ons zoveel ruimte en vertrouwen geven, ook in onze creativiteit.

download hier →

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Bedankt! Je inschrijving is gelukt.
Oeps! Er is iets fout gegaan, probeer het later opnieuw.
PIMM op bezoek bij:Multi Flora! 🌸
lees verder    →
Deze geefmomenten komen er aan!
Zie hier welke Geefmomenten op de planning staan!
lees verder    →
Ben jij dit jaar het haasje om een paasattentie voor jouw collega's te kiezen?
Doe hier je inspiratie op voor een feestelijk Pasen!
lees verder    →
Een goed attentiebeleid, waar moet je beginnen?
Myrthe, Customer Success Manager bij Pimm®, vertelt jou wat een attentiebeleid is en waarom deze zo belangrijk is voor jouw organisatie.
lees verder    →
Werkkostenregeling (WKR) 2024: Hoe gebruik je het?
Hoe werkt het en waar moet je rekening mee houden? Wij leggen het je kort en krachtig uit!
lees verder    →
Het aantal leveranciers verminderen in 3 stappen
in 3 stappen.
lees verder    →