Centralisatie en supplier reduction staan nog lang niet bij elke organisatie op de radar. Wij treffen nog altijd inkopers die zich nagenoeg uitsluitend op de inkoopprijs richten en vergeten naar het grotere geheel te kijken. Gelukkig begint hier langzaam verandering in te komen en voorspellen wij dat met name de category buyers een steeds prominentere rol gaan spelen bij het terugdringen van de kosten voor de gehele organisatie. Hoe? Door beter op de ‘kleintjes’ te letten.
Allereerst willen wij duidelijk maken dat Pimm® geen tussenpersoon is die voor een extra kostenpost zorgt, maar juist een partij is die klanten helpt om efficiënt in te kopen via een centraal systeem om bestelde producten vervolgens via een netwerk van aangesloten lokale leveranciers uit te leveren. Proces- en orderkosten worden hierdoor gereduceerd en de TCO – total cost of ownership – daalt.
Wij bieden een digitale oplossing voor de tail spend. Al die ‘kleinere’ leveranciers die onderaan de lijst van jouw uitgavenanalyse bungelen of er niet eens op staan, bundelen wij in ons centrale systeem tot één partij met één aanspreekpunt. En dan wordt het interessant, want al die ‘kleintjes’ zijn samen vaak ineens een grote leverancier. Alle kleine rekeningen en declaraties worden zo gebundeld in één enkele factuur. Lekker makkelijk!
De Nederlandse Loterij betaalt niet de hoofdprijs
Bij onze klanten zien wij dagelijks hoe dit in de praktijk werkt. Een mooi voorbeeld is de one-stop-shop die we voor De Nederlandse Loterij ontwikkelden. De Nederlandse Loterij wilde via slimme inkoop de TCO verlagen en niet meer per product onderhandelen over de prijs. Deze eis werd ruimschoots ingewilligd.
Inmiddels is het aantal leveranciers teruggebracht naar één webshop, terwijl de lokale leveranciers toch in ere zijn gehouden, maar dan wel via het gecentraliseerde en gestandaardiseerde systeem. Achter deze webshop zit een complex netwerk van Pimm® met toegang tot duizenden leveranciers, maar De Nederlandse Loterij heeft nog maar één aanspreekpunt en de afhandeling verloopt helemaal via hun eigen P2P-systeem. Super efficiënt!
Pimm® kan jou ook helpen!
Komen deze problemen je bekend voor? Met het platform van Pimm® hoeven alle onnodige moeite en kosten voor het regelen, zoeken, bestellen, en afrekenen van een zakelijke attentie niet meer gemaakt te worden. Doordat het platform gekoppeld wordt aan jouw inkoopsysteem, krijg je volledige grip en inzicht in deze uitgaven.
Daarnaast heb je toegang tot duizenden leveranciers, zowel lokaal als de grote landelijke partijen. Dus of je nu HR-manager bent en op zoek naar de juiste invulling van jouw attentiebeleid, een finance manager die af wil van alle facturen en declaraties, een office manager die iemand in het zonnetje wil zetten of een inkoopmanager die meer grip wenst: Pimm® belooft jou de optimale oplossing.
Meer informatie? Vraag dan eens vrijblijvend een demo aan. Dan helpen Chris of Shannon jouw graag verder!