VodafoneZiggo medewerkers maken gebruik van de Pimm® cadeaushop

VodafoneZiggo hecht veel waarde aan het geven van persoonlijke cadeaus aan werknemers en zakelijke relaties bij bijzondere gelegenheden als jubilea, geboortes en huwelijken. Maar wil je duizenden mensen op een persoonlijke manier fêteren, dan moet je dat natuurlijk wel op een efficiënte manier doen. Daarom maakt VodafoneZiggo voor het bestellen van cadeaubonnen, fruitmanden, bloemen en andere geschenken gebruik van de Pimm® cadeaushop.

Bij VodafoneZiggo had men al een webshop voor relatiegeschenken, maar het inkopen van attenties voor medewerkers en klanten was een ingewikkelde en inefficiënte aangelegenheid. “Wilden we bijvoorbeeld een cadeaukaart aan iemand geven, dan moest het worden ingekocht, daarna worden opgehaald en nog worden doorgefactureerd,” vertelt één van de inkoopsters. “Wilden we bloemen geven, dan moesten we die bestellen via een andere site. Daar moesten we weer inloggen en dat zorgde weer voor aparte facturen. Je begrijpt dat dit natuurlijk voor veel extra kosten zorgde en ook de tijd konden we wel beter besteden.”

Pimm® denkt mee
De inkoper van VodafoneZiggo had contact met Pimm® gehad en legde de Pimm®-oplossing voor aan zijn collega’s. “We vonden dat het er op papier goed uitzag en zijn met de mensen van Pimm® in gesprek gegaan,” zegt ze. “Tijdens deze gesprekken bleek al gauw dat Pimm® met je meedenkt om het gewenste resultaat te realiseren. En dat is nog steeds zo, nu de Pimm® cadeaushop eenmaal draait: als we iets nodig hebben, krijgen we altijd snel een reactie.

“Wij hebben de uitvoering overgelaten aan Pimm® zelf.”


Soepele implementatie

Omdat VodafoneZiggo met twee webshops werkt – één voor cadeaus voor medewerkers en klanten en één voor relatiegeschenken – moest de implementatie van de Pimm® cadeaushop goed worden afgestemd met de andere webshopbeheerder. “Wij hebben de uitvoering overgelaten aan Pimm® zelf,” zegt de inkoopster. “Zij hebben zelf een IT-afdeling in huis, waardoor ze zelfstandig de Pimm® cadeaushop geïmplementeerd hebben. De twee webshops staan nu samen onder één URL en op die pagina worden de twee rubrieken weergegeven: attenties en relatieproducten. Pimm® werkte samen met de partij die voor de relatiegeschenken zorgt en wij werden gedurende de hele implementatie op de hoogte gehouden.”

Centraal & flexibel

Na een jaar werken met de Pimm® cadeaushop heeft VodafoneZiggo een eerste balans opgemaakt. Secretaresses hebben allemaal een eigen inlogcode en kunnen nu alle producten bestellen via één site. Het is allemaal gebruiksvriendelijker en overzichtelijker dan het was. Vooral het feit dat alle aankopen nu centraal gedaan worden, scheelt enorm. Bovendien is het aanbod flexibeler geworden. Geven secretaresses aan dat ze iets missen in de webshop, dan overlegt Pimm® cadeaushop met corporate communication van VodafoneZiggo of ze dat product toe willen voegen. Ook wil die afdeling bepaalde artikelen graag enigszins in de huisstijl van Ziggo aanbieden. Het gaat dan vaak om kleine details, zoals de kleur van de bloemen.

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Bedankt! Je inschrijving is gelukt.
Oeps! Er is iets fout gegaan, probeer het later opnieuw.
KPN sluit medewerkers aan op Pimm® cadeaushop
KPN hecht veel waarde aan het geven van persoonlijke cadeaus aan werknemers en zakelijke relaties bij bijzondere gelegenheden als jubilea, geboortes en huwelijken. Maar wil je tienduizenden mensen op een persoonlijke manier fêteren, dan moet je dat natuurlijk wel op een efficiënte manier doen.
Persoonlijke cadeaus voor medewerkers CWZ via one-stop-shop
Het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis wilde vanaf 2013 het interne cadeaubeleid aanscherpen door het geven van meer persoonlijke geschenken bij speciale gelegenheden. Precies op dat moment kwamen Pimm® Solutions en het CWZ met elkaar in contact.‍