5
May
2015

Hoe koppel je het MKB aan de multinational zonder gedoe?

Leonie Schipperus, oprichter van Pimm® Solutions, sprak met Mark Scholten van Baaz Magazine over de samenwerking tussen het MKB en de multinationals en grote corporates. Hierin kwam onder meer naar voren dat er steeds hogere eisen worden gesteld aan de dienstverlening van de bakker en de bloemist op de hoek van de straat. Iedere medewerker heeft vaak zijn favoriete adresjes voor verschillende soorten geschenken, maar veel verschillende leveranciers betekent ook veel verborgen kosten. Met vijf locaties heb je al snel twintig verschillende lokale bedrijven die toeleveren. De verwerking van facturen en declaraties daarvan zorgt voor veel extra tijd. Dat kan makkelijker en efficiënter.

Mogelijkheden zonder verplichte winkelnering
Ook binnen grote bedrijven is er lang niet altijd structureel beleid op het gebied van geschenken aan werknemers, collega’s en relaties. Dat zorgt ervoor dat er verschillende afdelingen vaak hun eigen adresjes aanhouden, veelal mkb’ers in de regio. Wanneer je dit inkoopproces automatiseert en zorgt dat bedrijven hun geschenken op één locatie kunnen bestellen en factureren, kun je een enorme kostenbesparing realiseren. En die mkb’er op de hoek dan. Ook kun je deze vaak gewoon houden door deze mee te nemen bij de voorkeursleveranciers in het systeem. Zo zorg je voor minder facturen, minder contactmomenten en kunnen de inkopers en secretaresses nog altijd terecht bij die ene goede bakker in hun straat waar ze altijd hun gebakjes bestellen.

E-catalogus met duizenden MKB bedrijven
En dat is precies wat wij onze klanten bieden: een afgeschermde webshop, een zogenaamde e-catalogus. Al onze klanten hebben een eigen webshop die wordt gekoppeld aan een purchase-to-pay-systeem, waarbinnen het bestellings- en factureringsproces wordt geautomatiseerd en wij zorgen dat alle benodigde data in dat systeem komt te staan. De afbeeldingen, de teksten en de prijzen. Hierdoor zijn wij het enige aanspreekpunt voor de bedrijven die klant bij ons zijn en onderhouden wij alle contacten met de mkb’ers van wie ze hun producten afnemen. Zo ontzorgen we beide kanten.

Lees het volledige interview >>

WKR op orde? Download de WKR checklist!
download  →

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Bedankt! Je inschrijving is gelukt.
Oeps! Er is iets fout gegaan, probeer het later opnieuw.
P2P-verbetertrajecten: hoe krijg je grip en een efficiënt proces?
Ewald Schaap
Purchase-to-Pay Expert, Ewald Schaap Consulting
lees verder    →
Voorkom sociale isolatie, koffiepraat is belangrijker dan je denkt
Wencke Ester Lorber
Commercieel Directeur
lees verder    →
Hoe krijg je iedereen mee in tijden van verandering? (deel 2)
Bas Wouters
Cialdini Method Certified Trainer
lees verder    →
Hoe krijg je iedereen mee in tijden van verandering? (deel 1)
Bas Wouters
Cialdini Method Certified Trainer
lees verder    →
Aandacht, waardering en slimmer belonen: zo groei je sneller met top talent
Remy Ludo Gieling
Hoofdredacteur MT & Sprout
lees verder    →
Gelukkige medewerkers, 5 tips om de code te kraken!
Florie Pronk
Promovenda bij het Erasmus Happiness Economics Research Organization
lees verder    →
Hier moet je op letten in je beloningsbeleid, volgens Great Place to Work
Wencke Lorber
Commercieel Directeur, Great Place to Work
lees verder    →
WKR lastig? Niet als je het zelf goed regelt
Leo Huisman
Accountant, HLB Den Hartog
lees verder    →
Voor meest efficiënte resultaat: pak de koe bij de horens
Jolanda Maasakkers
Directiesecretaresse, SDK Vastgoed
lees verder    →
Stress tijdens de zakelijke feestdagen? Verleden tijd
Marcella van Dijk
Senior Office Manager, ICT Group
lees verder    →
De goede voornemens van de beste secretaresse van Nederland
Kelly Moerbeek
Executive assistant, NN Group
lees verder    →
Onverwacht voordeel van een kerstcadeau: een gemotiveerde werknemer
Henry Robben
Hoogleraar Marketing, Nyenrode Business Universiteit
lees verder    →
Tail spend: 'op de kleintjes letten' gaat niet altijd vanzelf
Alef Burghouts
Value Solutions Consultant, Coupa Software
lees verder    →
Het verborgen belang van een zakelijk kerstcadeautje
Wouter Maat
Manager Purchasing & Category Development, Pimm® Solutions
lees verder    →
Het carrièrepad van de secretaresse van het jaar
Kelly Moerbeek
Executive Assistant, NN Group
lees verder    →
Efficiëntie: de beste secretaresse van Nederland deelt haar geheimen
Kelly Moerbeek
Executive Assistant, NN Group
lees verder    →
Tail spend management brengt technologie en businessbehoeften bij elkaar
Doede van Haperen
Chief Enthousiasm Officer, LAKRAN Procurement Professionals
lees verder    →
Wie is die nieuwe inkoper?
Caroline van den Bosch
Managing Partner, Emeritor
lees verder    →
Inzicht in kleine uitgaven levert grote besparingen op
Robert-Jan Meeks
Eigenaar, Optimeeks Inkoop Implementatie
lees verder    →
Hoe zorg je voor compliancy bij inkoopprocessen?
Ewald Schaap
P2P Consultant, Ewald Schaap Consulting
lees verder    →
Orderproces genegeerd in digitalisering administratie
Tim Schaefers
Algemeen Directeur, Esize
lees verder    →
Gebruikelijkheidstoets biedt speelruimte binnen de Werkkostenregeling
Leo Huisman
Accountant, HLB Den Hartog
lees verder    →
Wie staat werkelijk centraal? De klant of jouw organisatie?
Jeroen Volk
CEO, InvoiceSharing
lees verder    →
Inzicht in kleine uitgaven levert grote besparingen op

Robert-Jan Meeks

Eigenaar, Optimeeks Inkoop Implementatie
lees verder   →
De goede voornemens van de beste secretaresse van Nederland

Kelly Moerbeek

Executive assistant, NN Group
lees verder   →
Voorkom sociale isolatie, koffiepraat is belangrijker dan je denkt

Wencke Ester Lorber

Commercieel Directeur
lees verder   →
Hoe krijg je iedereen mee in tijden van verandering? (deel 2)

Bas Wouters

Cialdini Method Certified Trainer
lees verder   →
Wie staat werkelijk centraal? De klant of jouw organisatie?

Jeroen Volk

CEO, InvoiceSharing
lees verder   →
Hoe krijg je iedereen mee in tijden van verandering? (deel 1)

Bas Wouters

Cialdini Method Certified Trainer
lees verder   →